Maak kennis met Desmond!
Software wordt pas echt goed als je goede service levert. Elke werkdag staan de mensen van het Service Center voor je klaar. Om de dienstverlening nog verder te verbeteren hebben we onlangs ons klantportaal gelanceerd. Maar wie zijn de mensen die je elke dag te woord staan? Vandaag een interview met Desmond Bouman. Zijn stem heb je vast al vaak gehoord, maar ben je ook benieuwd wie hij is?
Van de logistiek naar de ICT
“Ik ben een aantal jaar geleden begonnen als Service Center medewerker bij DataQuint. Ik heb jarenlang in de logistiek gewerkt als chauffeur en planner, maar ik heb altijd al een voorliefde gehad voor IT. Ik kwam destijds in contact met iemand van DataQuint en die vertelde me over het bedrijf. Ik werd meteen enthousiast en heb gesolliciteerd als service center medewerker. En nog steeds zit ik hier met veel plezier!”
Het complexe simpel maken
“Het allerleukste aan deze baan is dat ik continu bezig ben om de complexe vragen van klanten om te zetten in bruikbare oplossingen. Onze software is enorm flexibel en in te richten zoals jij, als gebruiker, zelf wilt. Dit betekent echter wel dat het soms ingewikkeld in elkaar zit. Op het Service Center zijn wij continu bezig om ervoor te zorgen dat de klant de software zo makkelijk en goed mogelijk kan gebruiken.”
Persoonlijk contact
“Wat ons als Service Center kenmerkt is de persoonlijke benadering naar onze klanten. Ik vind het belangrijk om klanten regelmatig te spreken en ze persoonlijke aandacht te geven. Het allerleukste is als je de verwachtingen van de klant kan overtreffen door proactief contact op te nemen over een vraag waar ze mee worstelen. Ik merk dat het enorm gewaardeerd wordt en dat maakt mijn dag echt een succes.”
Elke vraag is serieus
“Bij ons geldt dat alle vragen die worden gesteld, serieus worden behandeld. Het maakt niet uit welke vraag er binnenkomt: wij pakken deze serieus op en zorgen ervoor dat de klant met een blij gevoel weer verder kan met zijn of haar werk. Doordat elke vraag weer anders is, valt er nog enorm veel te leren in mijn werk. Geen enkele dag is saai!”
Betrokken en groeiende organisatie
“DataQuint is altijd een betrokken en persoonlijk bedrijf geweest. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een grotere organisatie, maar nog steeds staat de betrokkenheid en het persoonlijke contact centraal. Doordat we een groeiende organisatie zijn, zijn we ook bezig met gave ontwikkelingen om de service nog beter te maken. Denk hierbij aan het klantportaal dat we onlangs hebben gelanceerd. Hierdoor blijft het werk interessant voor ons en merk ik dat we met z’n allen nog steeds met veel plezier naar ons werk komen.”